Vuosikokous 20.3.2021

Pidimme Lapin terveydenhoitajayhdistyksen sääntömääräisen vuosikokouksen Meet-etäyhteydellä lauantaina aamupäivästä. Järjestäydyimme jännittynein ja odottavin tunnelmin h-hetkeen: kyseessähän oli ensimmäinen täysin etäyhteyksin pidettävä vuosikokous! (Ainakin ak:ta jännitti, miten etäyhteystoimii, lisäksi tämä oli myös ak:n ensimmäinen kokous!)

Puheenjohtaja Anni Lukkarila aloitti pitämällä pienen tervetuliaispuheen, jonka jälkeen oli vuorossa yhteistyökumppaneiden puheenvuorot. Orionin edustaja Petri Kela aloitti esityksensä kertomalla yrityksestä ja sen kehityksestä. Lisäksi saimme kuulla, että osallistujat saavat kotiinsa Orionilta pienen yllätyksen!

Tämän jälkeen Vermanin tuotekouluttuja Johanna Marjämäki oli lähettänyt etukäteen Vermannin tuotteiden esittelyvideon, jonka katsoimme. Osa kokoukseen osallistujista olikin saanut kotiin jo Vermannin muistamisen kotiinsa!

Vuosikokous

Tämän jälkeen alkoi itse vuosikokous, jonka puheenjohtajana toimi Sirpa Torvinen. Tottunein ottein Sirpa ohjaili kokouksen kulkua. Sihteerimme Maija-Liisa Rautio esitteli viime vuoden (2020) toimintakertomuksen, jossa nähtiin, että hallituksessa on paljon tehty asioita, vaikka tämä poikkeuksellinen vuosi on myös yhdistyksessämme näkynyt.

Seuraavaksi olikin vuorossa uusien hallituksen jäsenten valinta:
Erovuorossa olevista seuraavat henkilöt halusivat jatkaa hallituksessa: Kaisa Riipi, Henna Uutela ja Tuija Vähäkuopus
Hallituksen toiminnasta jättäytyivät pois Tanja Salmi, Satu Seppälä ja Sanna  Sotaniemi.
Hallituksessa jatkavat: Nina Kemilä, Tanja Alajuuma, Maija-Liisa Rautio.
Valitaan kaksi varajäsentä Minna Lehtoväre ja Sirpa Kesti.
Uusia jäseniä Maija Närhi Pellosta ja Kaisa Huhta Rovaniemieltä.
Edustajistoon valittiin Minna Lehtoväre, 1. Vara Satu Seppälä 2. Vara Sini Peteri

Toimintasuunnitelmassa 2021 ja viestintäsuunnitelmassa 2021-2021 nousi esille samankalaisia teemoja: saaada yhdistyksemme toimintaa näkyvämäksi ja paikallistoimintaa voistaisiin aktivoida. Etäyhteyksiä voisi hyödyntää esim etäkahvitteluilla Somekanavissa voisimme esitellä enemmän yhdistyksen toimintaa ja lisätä terveydenhoitajan työn näkyvyyttä.

Sääntö muutoksena ehdotettiin, että lehti-ilmoituksista luovuttaisiin täysin, vaan jäsenille sähköpostitse, kotisivuilla sekä sosiaalisen median kanavien kautta.

Vaikka emme päässeetkään Leville oli kokous sydämellinen ja toi kollegoita taas yhteen! Yhteenvetona palautteista voisi todeta, että etäyhteyksin pidettävä kokous otettiin avoimin sylin vastaan ja sitä jopa toivottiin myös jatkoon, jotta pitkänmatkalaisilla olisi helpompi osallistua!

Anekdoottina voisi lisätä, että olikin hauska huomata, että  "käsityövillitys" näkyi myös kokouksen aikana! Ehkä voisimmekin pitää etänä käsityökokoontumisen!

Suuret kiitokset kaikille osallistuneille!
-Tiedottaja, Tuija Vähäkuopus

Kuvia klikkaamalla saat kuvat suuremmaksi!
Ps: mikäli haluat lähetää oman kuvan taikka videon sinun vuosikokoukseen virtittäytymisestä, voit tehdä sen lähetättämällä Instagramissa tai Facebookissa kuvasi!